Proteklo je već mnogo vremena od pojave prvih sunčanih naočara. Masovnije korišćenje ovih očnih zaštitnih sredstava je počelo početkom XX-og veka a u to vreme naočare još nisu bile modni detalji. Naočare su se nosile isključivo zbog njene funkcije, da blokira neželjene svetlosne zrake. U drugoj polovini XX-og veka se već sve promenilo, sunčane naočare su postali modni detalj. Više nije bia samo funkcija naočara važna već i kako izgleda i kako utiče na našu vizuelnu celinu.
Naočare za sunce su se brzo odomaćile kod raznih holivudskih zvezda. Uvideli su da pored toga što dobro izgledaju u svojim naočarima (i naravno zaštićuju svoje oči) mogu da utiču na sopstveni imidž u očima drugih ljudi. Setite se samo Marylin Monroe tokom 50-ih godina, kada su naočare za sunce igrale važnu ulogu u njenom imidžu seks simbola. James Dean u to vreme je isto bio veoma popularan i naočare su mu pomogle u postizanju mačo imidža. Obe zvezde su nosile dobro prepoznatljive naočare koje su vremenom postale njihovi takozvani zaštitni znakovi.
Svaka zvezda ima svoje obožavaoce i oni će uraditi sve da što više liče na njihove idole. Nije trebalo puno vremena da modne kompanije to uvide i da iskoriste situaciju. Počeli su angažovati razne zvezde da nose njihove sunčane naočare kada se pojave u javnosti. Ovaj metod je postao poznat kao skriveni brending i postigao neverovatan uspeh. Tokom 70-ih godina XX-og veka sunčane naočare su postale globalni proizvod.
Danas skoro na svakom ćošku se mogu kupiti naočare za sunce: buticima, supermarketima, apotekama, benzinskim pumpama, pijacama ili online na internetu… Skoro je neverovatno da je pre samo 70 godina Foster Grant u Atlantic City-u prodavao prve sunčane naočare koje su izrađivane u seriji.
Očekivano, sunčane naočare su postali ogroman biznis. Modne kuće svake godine predstavljaju nove kolekcije sunčanih naočara sa kojima obraduju (i ponekad iznenade) ljubitelje sunčanih naočara.
Zbog potrebe da se svake godine predstavi nešto novo dizajneri naočara već mešaju dobro poznate stilove kreirajući nove: urban, vintage, retro, nerd…
Možemo da kažemo da su naočare za sunce postale naša svakodnevnica i verovatno će ostati sa nama još puno-puno godina (na našu veliku radost).